Prijsstijging Brady – nader verklaard

Brady heeft recent een prijsverhoging aangekondigd. Deze zal net als vorig jaar 3% bedragen op een groot aantal productgroepen. Hierbij de uitleg van Brady:

Zele, 30 September 2015

Beste Brady-distributeur,

Op 1 januari 2016 passen wij een prijsverhoging van gemiddeld 3% toe (% kan variëren per productgroep) op alle Brady prijslijsten, met uitzondering van de volgende productgroepen:

Alle printers, zowel desktop als draagbare modellen
Spill Control producten
Recent gelanceerde producten, zoals Brady Workstation
Modernotecnica producten
Geselecteerde software & diensten
Geselecteerde SFID producten

Brady’s kwalitatieve identificatie-oplossingen zijn ontwikkeld om uitstekende prestaties televeren, ongeacht welke uitdagende contexten uw klanten trotseren. In extreme temperaturen, blootgesteld aan agressieve chemicaliën, afschaving of extreme weersomstandigheden: onze identificatie-oplossingen communiceren kritieke informatie die mensen, producten en plaatsen identificeert en beschermt. Wanneer prestaties van het grootste belang zijn, is Brady het merk dat u kan vertrouwen.

—————————————————————————————————-

Zele, 30 september 2014

Beste Brady-distributeur,

De producten van Brady zijn meer dan gewone labels, pictogrammen of printers. Onze producten leveren uitstekende prestaties – ongeacht met welke uitdagingen uw klanten geconfronteerd worden. In extreme temperaturen, blootgesteld aan agressieve chemicaliën of extreme weersomstandigheden – Brady-producten communiceren belangrijke informatie die bescherming biedt aan mensen, producten en plaatsen waar andere merken tekort schieten. Wanneer prestaties van het grootste belang zijn, is Brady de juiste keuze.

Dankzij ons voortdurend engagement in LEAN-productie zijn we erin geslaagd onze prijslijsten in EMEA stabiel te houden sinds januari 2013, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit die uw klanten verdienen. Door de stijgende kosten voor arbeid, grondstoffen, energie en vervoer is een prijsstijging echter onvermijdelijk geworden.

Vanaf 1 januari 2015 wordt een prijsverhoging van 3% toegepast op alle Brady-prijslijsten, met uitzondering van de volgende productgroepen:

de desktopprinters en draagbare printers van Brady
nieuwe producten die de afgelopen maanden werden geïntroduceerd, zoals ToughWash, sommige nieuwe Lockout/Tagout-producten (vergrendelingssystemen voor drukknoppen, tags voor energiebronnen) en SPC-producten (absorptiemat met hoge zichtbaarheid, dispensers voor absorptierollen)
Modernotecnica
software en services

—————————————————————————————————-

Premier Brady distributeur GSH Identification Solutions heeft bezwaar gemaakt tegen deze prijsverhoging, maar is wel genoodzaakt deze 1 op 1 over te nemen.

2 thoughts on “Prijsstijging Brady – nader verklaard

  1. Geachte heer/ mevrouw,

    Hierbij wil ik even mijn mening geven t.a.v. de prijsverhoging van 3%. Wij worden zelf geconfronteerd met lagere prijzen voor energie en ook de basismaterialen gaan in prijs omlaag.
    Met enige regelmaat moeten we zelf met prijzen omlaag. Daarom verbaasd het ons dat Brady zijn prijzen met 3% verhoogd.
    We zullen deze onder protest accepteren maar kunnen niet garanderen dat we dit blijven bestellen.
    Mocht op enig moment blijken dat de door Brady gehanteerde prijzen te hoog zijn dan zal een afscheid onvermijdelijk zijn.

  2. In een reactie van Brady op ons bezwaar heeft Brady ons verklaard dat de prijsstijging met name ligt aan:

    Een economie die onderhevig is aan inflatie en inputkosten
    Stijgende energiekosten
    Overige prijsstijgingen van leveranciers
    Effect van de stijgende dollarkoers

    Daarbij zet Brady zich blijvend in voor:

    Kwaliteit
    Productontwikkeling
    Dienstverlening

    en is de prijsverhoging niet lineair over het hele productgamma doorgevoerd, maar juist gedifferentieerd.
    Brady geeft aan blij te zijn met feedback en zal bij vraag de prijsverhoging samen met ons bij de klant komen verdedigen.

Comments are closed.